keyword terbaik untuk website panjang atau pendek?

Posted by Unknown 3 comments
Bagikan Artikel Ini :

Bismillahirrahmanirrahim..

Ramai yang kadangkala ragu/pening mengenai kata kunci yang sesuai untuk blog bagi sesebuah entri untuk tujuan pendekatan SEO (Search Engine Optimization). Pada yang tak tahu apa itu SEO,. SEO adalah untuk membolehkan blog anda menerima trafik unik menerusi enjin carian seperti Google, Bing, Yahoo Search dan pelbagai lagi. Ia penting andai mahu blog anda memperoleh trafik di kala anda tiada entri baru diterbitkan.

Dalam SEO, pemilihan kata kunci adalah sangat penting. Memilih kata kunci yang betul dan tepat akan membolehkan anda menerima trafik ke blog tanpa disangka. Persoalannya, katakunci yang bagaimana yang bagus untuk diaplikasikan - katakunci pendek atau katakunci panjang?

Maksud Katakunci (Keyword) Pendek - Panjang
Kata kunci pendek adalah katakunci (keyword) yang menggunakan kurang daripada 3 patah perkataan. Seperti contoh; iPhone5 Gadget Impian atau Lelaki Kacak.

Manakala kata kunci yang panjang melibatkan lebih daripada 3 patah perkataan seperti 10 Blog Pilihan 2013 atau 10 Blogger Terbaik Malaysia.

Dengan katakunci ini, apabila seseorang pengguna internet menaip perkataan katakunci tadi. Maka akan terpangpanglah url atau link ke blog kita. Cuba lihat contoh ini. dengan katakunci 10 Blogger Terbaik Malaysia:

keyword terbaik



Guna Katakunci Panjang Dapatkan Trafik Unik
Seandainya anda mahu bersaing di dalam dunia SEO, nasihatkan anda menggunakan katakunci yang lebih panjang, tetapi tidak terlalu panjang. Ini adalah kerana, apabila penggunaan kata kunci terlalu pendek, ia menjurus kepada satu perkara yang terlalu am, dan tidak spesifik.

Penggunaan katakunci yang lebih dari 3 perkataan adalah kata kunci yang nampak lebih lengkap, lebih tertumpu dan menjurus kepada entri yang tepat dan benar-benar berkualiti. Ini adalah kerana ia lebih kepada apa yang dicari.

Contohnya:

Kata kunci pendek - Kisah Kucing
Kata kunci panjang - Kisah Kucing Comel - Kisah Kucing Comel Bermata Biru, Kisah Kucing Comel Berkawan Dengan Burung, Kisah Kucing Comel Ajaib, Kisah Penjagaan Kucing, Cara Jaga Kucing Comel

Antara variasi katakunci yang boleh diletakkan bagi sebuah blog yang ceritakan mengenai kucing. Dengan katakunci panjang yang lebih terumpuk, anda bukan sahaja mendapat trafik berkualiti, tetapi juga mungkin akan membina backlinks serta kredibiliti blog anda.

kurang menarik kalau bila ada orang nak cari tentang kucing, mereka akan rujuk blog anda?
anda telah faham sekarang..jadi tingkatkan kualiti dalam pemilihankata kunci...mudah bukan


(tinggalkan komen anda untuk post ini)


Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Sila klik disini untuk berlangganan via email, anda akan mendapat article yang seterusnya daripada SEOSPYsearchsecure


TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA
Judul: keyword terbaik untuk website panjang atau pendek?
Ditulis oleh Unknown
Rating Blog 5 dari 5
*ANDA mahu mencari Backlink??..Hanya perlu tinggalkan komen anda pada post kami.lebih bnyak komen anda lebih banyak backlink untuk Anda,Sertakan Link DOFOLLOW sekarang KE https://searchsecure.blogspot.com/2013/03/kata-kunci-terbaik-untuk-blog.html.Happy blogging | Teknik SEO 2013 SEOSPY.

CLAIM YOUR GOOGLE PAGERANK